Heeft u een probleem met een Brusselse overheidsdienst?

Ontdek in welke gevallen we u kunnen helpen:

Heeft uw klacht betrekking op een Brussels bestuur?
Raadpleeg de lijst van diensten waarvoor de Ombudsman van Brussel bevoegd is. Staat de dienst niet op de lijst? Raadpleeg Ombudsman.be om de bemiddelingsdienst te vinden die u kan helpen.

Hebt u al contact opgenomen met de betrokken dienst om uw probleem te melden?
De ombudsvrouw treedt alleen op als u al geprobeerd hebt uw probleem met de betrokken administratie op te lossen.
Heb je dat nog niet gedaan? Neem dan contact op met de administratie via haar interne klachtendienst.

Zijn de feiten minder dan 3 jaar oud?
Na drie jaar is het meestal niet meer mogelijk om via bemiddeling tot een oplossing te komen.

Is aan deze drie criteria voldaan?

U kunt op een van de volgende manieren contact opnemen met de Ombudsvrouw van Brussel:

  • Vul het online klachtenformulier in: www.ombuds.brussels
  • Stuur een e-mail, bij voorkeur met de ingevulde PDF: klachten@ombuds.brussels
  • Bel 02/549 67 00 (maandag en donderdag van 14.00 tot 17.00 uur, dinsdag, woensdag en vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur).

U kunt ook een afspraak maken.

Oud Korenhuis 1 - 1000 Brussel.